Added reply in a thread Big Dropsssss 4/26/2019 4:36 PM

I looooovw big drops. Speed dude. And yes totally land back wheel first! Grip your bars with the space between your palm flesh and first knuckle so the shock doesnt go straight into your joints. bend ur freaking knees n maybe drop the seat so u dont ... more »

Added reply in a thread What way you guys take off your grips? 4/24/2019 6:05 PM

If ur not reusing them, i just razor those bitches off. I dont have time like that

Added reply in a thread Don’t be THAT guy. 4/21/2019 7:22 PM

this is obnoxious. my girls derby team invited us to this pump track oddly located at the nude beach. kinda scared of what I’ll see there

Added reply in a thread Bars 4/20/2019 5:44 PM

Those dimensions sound heavenly.

Added reply in a thread Half Cabs or 112 mids 4/20/2019 5:42 PM

The Half cabs are more protective and have a beefier construction. However, the 112s are more stylish, low profile, and dont delaminate as easily

Added reply in a thread Help with a new bike 4/18/2019 12:04 PM

If all youre doing is cruising, I would go for a 22” bike. Still looks and feela like a bmx, but the slightly larger wheel size will make for more comfortable rides

Added reply in a thread Tricks you’ve seen done incorrectly that still worked 4/18/2019 11:59 AM

Lol! ME when I first started ??? except the bar height part. More like TT height until I cleaned up my act

Added reply in a thread How much should it cost to assemble a bike 4/18/2019 11:55 AM

You should have just learned to do it yourself, and never need a shop again.

Added reply in a thread T - Shirts? 4/17/2019 3:38 PM

Nice tri-blend. The Nike basketball tshirts are like the best material ever. Favourite cut is the early 2010s Volcom shirts (slimmish fit, but long)

Added reply in a thread Help with a new bike 4/17/2019 11:19 AM

For dirt/street. Like dirt jumps? Sounds like an allrounder bike which is imho the best kind to start on anyway. But yeah we need your height and budget

Added reply in a thread Tricks you’ve seen done incorrectly that still worked 4/17/2019 9:03 AM

@falloftroy20 lol yeah when I just started there was this older kid that did that. Always whined n messed up all the dirt jumps. Idk why they hung out with him. I was jealous of his yellow Haro tho ? @Krooked oh word dude, tell em to get on Vital and ... more »

Started new thread Tricks you’ve seen done incorrectly that still worked 4/16/2019 11:19 PM

Just met some kid riding bmx in my neighborhood trying to finesse his way inside the gym. Dude threw his barspins forward, but still did them cleanly. Also manualed really long distances and over speed bumps, but like standing almost straight up with ... more »

This forum thread has 19 replies

Added reply in a thread Entering BMX 4/16/2019 10:02 PM

Out of these two, the Framed. Its 100% chromoly and sealed. As for upgrades, replace what breaks

Added reply in a thread Best bikes for youth 7-9 years old 4/16/2019 3:06 PM

You might get some answers here, but this is more of a freestyle forum. You are better off asking this on a racing forum. Good luck! ?

Added reply in a thread Short frames, good read 4/16/2019 8:35 AM

Nice article. How did they not smash their knees tho?

Added reply in a thread Shorter Crank arms 4/15/2019 6:15 PM

Go for the 145s and slap on a 25t sprocket

Added reply in a thread Too Heavy? 4/15/2019 6:14 PM

Weighed my bike at the supermarket. 27.6lbs with two steel pegs. I’m doing fine, and not exactly what you would call “ripped” by any means ?

Added reply in a thread Old school vs mid vs new 4/15/2019 4:20 PM

Yeah. My bike is a 2015 complete. Subrosa frame and all Shadow parts. Was supposed to just be a temporary bandaid from when my bike got stolen, and been waiting for an excuse to upgrade but the thing just wont die ?

Added reply in a thread Brakes or No Breaks? 4/15/2019 9:11 AM

TDE laid it all out. I ride brakless, but Miami is extremely flat (no hills at all). My reason for it is simplicity, and an irrational fear of hurting my hand on the lever. Ive also been riding for years. I would recommend any beginner to ride with brakes ... more »

Added reply in a thread Curious qs 4/15/2019 9:02 AM

When going for these 3 things at the same time, best way to go about is hunting sales and discounts over the course of a couple months and probably end up with some funky colours. Wish I was patient enough for that