Dialed Double Check (Bike Love)

Related:
Create New Tag

5/23/2013 6:58 AM

Sleepless and bored. I guess I'll do a check on mine and my GFs bikes! w00t Hope you like!

Photo

First Bike

Main Shit
Frame: Fit Benny L 20.75
Fork: Odyssey R32
Bars: Bone Deth Dead Man 9

Drivetrain
Cranks: Primo Hollowbite 180
Pedals: Odyssey JCPC
Sprocket: Banned Budsaw 28T
Bottom Bracket: Odyssey 22mm
Chain: Stolen Shackle

Wheels

Front
Hub: Profile Mini
Spokes: DT Swiss / Alloy Nips
Rim: G-Sport Rollcage
Guard: G-Sport G.L.A.N.D. MKIII
Peg: Cult Doomsday
Tire: Premium Refuse Resist 2.25 kevlar

Rear
Hub: Odyssey Reloader 10T
Spokes: DT Swiss / Alloy Nips
Rim: G-Sport Ribcage
Guard: Season Solar
Peg: Cult Doomsday
Tire: Odyssey Hawk 2.40

Other Shit
Stem: S&M Challenger OG
Grips: Cult DAK
Bar Ends: Odyssey Par
Headset: Odyssey
Seat: Demolition Markit
Post: Shadow Pivotal

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo



Second Bike

Main Shit
Frame: Cult OS V3 21
Fork: Guerra Bane
Bars: S&M Perfect 10

Drivetrain
Cranks: Profile GDH 175
Pedals: Odyssey JCPC
Sprocket: Tree Spline Drive 25T USA Made
Bottom Bracket: Stolen Revolver
Chain: KMC 710SL

Wheels

Front
Hub: Demolition Phantom
Spokes: DT Swiss
Rim: Animal RS
Tire: Animal MTT 2.35

Rear
Hub: Blank Hub (It's the shit bro)
Spokes: Primo Forged
Rim: Fly Bikes Front
Tire: Animal GLH 2.25 (Soon to be Animal MTT 2.35)

Other Shit
Stem: Primo Pro (getting an EZRA off my friend today and soon buying a Fiend Reynolds)
Grips: ODI Longneck
Bar Ends: Proper
Headset: Fly Bikes (Soon to be Cult)
Seat: Subrosa Forever ( Will possibly be Bone Deth spider web)
Post: Tioga

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

|

Golf Wang

The Montaña Bike Check

Cult Sticker Hatred

Benny Fucking L

Refs: Showtime402, Mybike1986

5/23/2013 7:24 AM
Edited Date/Time: 5/23/2013 7:32 AM

love both bikes ! how is that reloader ??

and i want that headtube sticker!

|

5/23/2013 7:29 AM

Benny Love

|

5/23/2013 7:33 AM

Those should be on the bike check Facebook page. Which can be found in my signature

|

I'm on the vital legit list!

5/23/2013 11:03 AM

Love both! I want that RS rim, consider trades or sell? I got a mint Odyssey Quadrant, and Amber rim. Both black.

|

Refs - Night Light(x2), TCbmx(x2), metalheadification, netty speghetti, Dee Hos, burkminipup, Jon_rides_Eastern, ridebmx34, ScramHype, Wolfen, mnsketch, EmpireMonopoly, howlerfbm, ThomasEller, ii Krxfted, zachhendrix, pcoco,

Phone - 704 - 797 - 6844

5/23/2013 11:19 AM

love these. super clean. budsaw ftw. having a gf who is into bikes is amazing because its another excuse to buy parts and switch stuff up all the time.

|

bikes destroy vlogs.

ref: slade_vincent, shutta, ecuadevil, theprophet, blackmammoth, sfb, element4all, bmx-junkie, kurtnut, nickg, jessebmx, dontDELETE, krbmx17, ninjacat, freddydapice, waanng, ivan, scramhype, motogrizz, tomdon, dream, hatebreeder, noendinsight666, asilva, wolfen, superstarDK, skubasteve, aebasher, many more.

5/23/2013 11:36 AM

FreddyDapice wrote:

Love both! I want that RS rim, consider trades or sell? I got a mint Odyssey Quadrant, and Amber rim. Both black.

haha idk man ill think about it!

|

Golf Wang

The Montaña Bike Check

Cult Sticker Hatred

Benny Fucking L

Refs: Showtime402, Mybike1986

5/23/2013 11:36 AM

Those are both great looking bikes! Nice!

|

Refs: Tito24, RiverSideRider, Stussy, Nettyspaghetti, Daniel24, Freddydapice, BrokenBMX, SuperstarDK, HardBMX_Tim. There's more, but I'm too lazy to look them up, haha.

5/23/2013 11:40 AM

justin vogelsberger wrote:

love both bikes ! how is that reloader ??

and i want that headtube sticker!

Thanks bro! I love the freecoaster its lasted forever and thankfully i have the 36H version

@tomdon I dont have a FB page :/

@howlerfbm I love that my bike has the freecoaster and hers has the cassette i get two different set ups that arent too different of a feel. she says she gave me that Cult OS because she got the whole bike in a trade so i started buying parts but i still call it hers haha i love that she can go cruise with me with a hooked up bike!

|

Golf Wang

The Montaña Bike Check

Cult Sticker Hatred

Benny Fucking L

Refs: Showtime402, Mybike1986

5/23/2013 11:41 AM

Chuck8273 wrote:

Those are both great looking bikes! Nice!

Thanks bro smile

|

Golf Wang

The Montaña Bike Check

Cult Sticker Hatred

Benny Fucking L

Refs: Showtime402, Mybike1986

5/23/2013 11:44 AM

justin vogelsberger wrote:

love both bikes ! how is that reloader ??

and i want that headtube sticker!

N.W.A. wrote:

Thanks bro! I love the freecoaster its lasted forever and thankfully i have the 36H version

@tomdon I dont have a FB page :/

@howlerfbm I love that my bike has the freecoaster and hers has the cassette i get two different set ups that arent too different of a feel. she says she gave me that Cult OS because she got the whole bike in a trade so i started buying parts but i still call it hers haha i love that she can go cruise with me with a hooked up bike!

That sucks. But I posted them both an I must say, they're gettin quite a bit of attention.

|

I'm on the vital legit list!

5/23/2013 11:49 AM

tomdon wrote:

That sucks. But I posted them both an I must say, they're gettin quite a bit of attention.

Dude thats sick! Im stoked people like the bikes

|

Golf Wang

The Montaña Bike Check

Cult Sticker Hatred

Benny Fucking L

Refs: Showtime402, Mybike1986

5/23/2013 11:52 AM

I love the Benny N.W.A Its a seriously dialed ride, I'm a little jealous haha i wish my Benny was as stylish as yours!

Nice one for posting them up Tom! I was about to do it haha then i noticed you already have... I feel like a Facebook Tycoon lol... Set up a page with my best mate, hired some sweet dudes to help me run it & you guys have jumped on board & are taking this shit properly serious. Shout outs to Tom, Freddy & Brian for all the hard work!!

|

5/23/2013 11:55 AM

Topsey wrote:

I love the Benny N.W.A Its a seriously dialed ride, I'm a little jealous haha i wish my Benny was as stylish as yours!

Nice one for posting them up Tom! I was about to do it haha then i noticed you already have... I feel like a Facebook Tycoon lol... Set up a page with my best mate, hired some sweet dudes to help me run it & you guys have jumped on board & are taking this shit properly serious. Shout outs to Tom, Freddy & Brian for all the hard work!!

Thanks man i love my Benny like crazy! Shes stayed the way she is now for quite some time i finally found the perfect set up. Im glad you like it haha im really wanting to see your Benny too bro!

|

Golf Wang

The Montaña Bike Check

Cult Sticker Hatred

Benny Fucking L

Refs: Showtime402, Mybike1986

5/23/2013 3:51 PM

justin vogelsberger wrote:

love both bikes ! how is that reloader ??

and i want that headtube sticker!

N.W.A. wrote:

Thanks bro! I love the freecoaster its lasted forever and thankfully i have the 36H version

@tomdon I dont have a FB page :/

@howlerfbm I love that my bike has the freecoaster and hers has the cassette i get two different set ups that arent too different of a feel. she says she gave me that Cult OS because she got the whole bike in a trade so i started buying parts but i still call it hers haha i love that she can go cruise with me with a hooked up bike!

lol im the same way. my gf wanted a bike because she saw how ridiculous i get when i want to build shit. so she chose some parts and etc, over time im like "we gotta get you some new....this and that". ill do a dual bike check at some point.

|

bikes destroy vlogs.

ref: slade_vincent, shutta, ecuadevil, theprophet, blackmammoth, sfb, element4all, bmx-junkie, kurtnut, nickg, jessebmx, dontDELETE, krbmx17, ninjacat, freddydapice, waanng, ivan, scramhype, motogrizz, tomdon, dream, hatebreeder, noendinsight666, asilva, wolfen, superstarDK, skubasteve, aebasher, many more.

5/24/2013 10:49 PM

Daaaamn that Benny is sick

|

5/28/2013 7:39 PM

Yo man, give me a text. I want to work a deal out to trade my marm for your profile and maybe working something out on that RS too.

|

Refs - Night Light(x2), TCbmx(x2), metalheadification, netty speghetti, Dee Hos, burkminipup, Jon_rides_Eastern, ridebmx34, ScramHype, Wolfen, mnsketch, EmpireMonopoly, howlerfbm, ThomasEller, ii Krxfted, zachhendrix, pcoco,

Phone - 704 - 797 - 6844