Ghost icepick?

Related:
Create New Tag

7/1/2013 3:50 PM
Edited Date/Time: 7/1/2013 4:41 PM

Anyone ever heard of this? I did one by accident and i'm wondering if people ever do them on purpose.

|

I love my bike but i hate myself
bike check

IG @curtis_cantbmxwell
@powersbikeshop
@kirolling

7/1/2013 4:20 PM

What is it?

|

"Are they punkin' me Tio, are they punkin' me?"

7/1/2013 4:27 PM

Ever heard of a ghost feeble? Like this

but icepick.
|

I love my bike but i hate myself
bike check

IG @curtis_cantbmxwell
@powersbikeshop
@kirolling

7/1/2013 4:30 PM

who ya gonna call??


ghost ice pick busters....



another failed attempt at humor today-___-

|

Murica bike check
REFS four, tomdon, bmx1995, jared42069, obiwan chromoly, hate breeder, nshs2010, asilva23, rascio,
Alfred NYC, Kymike, chuck8273(kind of), tc86, Ugot2dewitt, LLURider, dprc, ecuadevil, scramhype, Mario.villegas90(X2), dirtstars22, Brian_Griffin

7/1/2013 4:31 PM

blaaaaaaaaa wrote:

Ever heard of a ghost feeble? Like this

but icepick.

I know what ghost feebles are but I can't imagine how that could possibly work with icepeaks.

|

"Are they punkin' me Tio, are they punkin' me?"

7/1/2013 4:39 PM

Yesterday i jumped a small stair set with a concrete ledge to the side of it. I drifted toward it in the air, and scraped it with the side of my tire on the way down. I barely made it without crashing and when i looked at the ledge it had tire mark on it.

|

I love my bike but i hate myself
bike check

IG @curtis_cantbmxwell
@powersbikeshop
@kirolling

7/1/2013 4:47 PM

sean burns does a ghost icepick at :22

|

7/1/2013 4:58 PM


0:47
???
|

7/1/2013 5:01 PM

sludgebmx wrote:

sean burns does a ghost icepick at :22

Dayum looks dope.

|

"Are they punkin' me Tio, are they punkin' me?"

7/1/2013 5:02 PM

wtf made up shit is this, hmmm what vid to watch

|

Albes Is Rad!!!
Bike Check
YouTube
Instagram
Blood Life
Signature Trick : Foot Plant Whip
future FBM wrote: Finally once we can share a momen
andyferly wrote: OneEyeIlluminatiGuy has spoken.
These bars are officially stupid.

7/1/2013 5:06 PM

LMFAO tire slide

ice pick should not be included

|

Albes Is Rad!!!
Bike Check
YouTube
Instagram
Blood Life
Signature Trick : Foot Plant Whip
future FBM wrote: Finally once we can share a momen
andyferly wrote: OneEyeIlluminatiGuy has spoken.
These bars are officially stupid.

7/1/2013 5:13 PM

OneEyeIlluminatiGuy wrote:

LMFAO tire slide

ice pick should not be included

That's what I always thought they were called.

|

"Are they punkin' me Tio, are they punkin' me?"

7/1/2013 6:57 PM

blaaaaaaaaa wrote:

Ever heard of a ghost feeble? Like this

but icepick.

This video inspired me to learn ghost feebs. Learned them the next day, such a cool feeling trick

|

7/1/2013 7:54 PM

OneEyeIlluminatiGuy wrote:

LMFAO tire slide

ice pick should not be included

exactly what i was thinking

|

I'm on the vital legit list!

7/1/2013 10:53 PM

It's a Tireslide. Ashley Charles does one at the end of his most recent edit.

|

7/2/2013 7:12 AM

OneEyeIlluminatiGuy wrote:

LMFAO tire slide

ice pick should not be included

^^^^^^^^

|

Honestly? Who gives a shit. Its the fucking internet. I hate all of you equally.
-HardBMX_Tim

7/2/2013 7:43 AM

I agree with the guys its a tyre slide. I mean they're pegless grinds. I'm confused by that whole subject. You take off pegs which basically their main purpose is for grinding & then you do grinds with no pegs???! Surely you should just put pegs on & go shred a ledge?

|

7/2/2013 7:44 AM

yo topsey, seen a pegless double *uhhh* axle grind. those look weird as fuck

|

Bruh

7/2/2013 7:54 AM

Oh, tire slide does make more sense.Ha ha that's why i got 0 results when i searched ghost ice pick.

|

I love my bike but i hate myself
bike check

IG @curtis_cantbmxwell
@powersbikeshop
@kirolling

7/2/2013 11:59 AM

Yeah this trick is amazing! AK does a really sick one out of a manual in the Nike BCN edit that dropped awhile back. It's at about 1:45.

|

7/2/2013 12:31 PM

Topsey wrote:

I agree with the guys its a tyre slide. I mean they're pegless grinds. I'm confused by that whole subject. You take off pegs ...more

Seen it done, grind the axles. Boom. Pegless "double peg" technically. Axle Grind would imply only one axle...

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

7/2/2013 1:35 PM

dave lawrence wrote:

Seen it done, grind the axles. Boom. Pegless "double peg" technically. Axle Grind would imply only one axle...

Pegless grinds are sick and all, but the topic of this thread is more about the tire-slide/ghost feeble type of trick. I've always called them upwards tire-slides, as opposed to downside tire-slides (like what Eddie C did at the Hubba Hide-Out in SF back in the day).

|

7/2/2013 1:40 PM

First time hearin about ghost feeble...and ive never seen a ghost ice pick....

|

Don't tell me how to live my life!

I failed the life test...