I had this horrible thought/idea and it happened..

Related:
Create New Tag

10/25/2013 8:30 PM

|

Latest Bike Check/Update





Bought from: adam1234, tomdon (2), oscarbmx, the balt, smokesmokesmoke

10/25/2013 8:33 PM

oh fuck haha

|

10/25/2013 8:38 PM

was that the rim that you had so many problems with

|

10/25/2013 8:40 PM

wait nvrmnd i just realized its not u

|

10/25/2013 8:48 PM

Alittle duct tape and he'll be able to ride again

|

Murica bike check
REFS four, tomdon, bmx1995, jared42069, obiwan chromoly, hate breeder, nshs2010, asilva23, rascio,
Alfred NYC, Kymike, chuck8273(kind of), tc86, Ugot2dewitt, LLURider, dprc, ecuadevil, scramhype, Mario.villegas90(X2), dirtstars22, Brian_Griffin

10/25/2013 9:08 PM

Hey I saw that for Eastern's new pop-and-lock hubguard promo !

|

Instagram : braydenbuckingham
My Cult 2 Short

10/25/2013 10:59 PM

omg.... i remember this video from when i first got into biking, i was like "fuck i hope that does not happen" **knock on wood**

|

Welp, broke past 1000... yeeeee

My Youtube / RainBMX
My Insta / What_Is_Barspin

10/26/2013 3:57 PM

Thats nuts. I feel like that coulda been solved by tightening his spokes more and stuff. JK, but maybe,

|

References: OneGuyIlluminatiEye, robinson79, Brian Griffin, The Horror Contact, StoreBoughtChild, C_Johnsonbmx, dkTechEthan, etc.

10/26/2013 4:10 PM

FUCK

|

I'm gonna need bigger bars

10/26/2013 4:21 PM

God damn, thats some bad wheel building.

|

Blair & Jasmin | Stella | Roxanna | Arianna v2 | Instagram: @Blakeyardigan

Ref's- TCbmx, Eatmybutt, Tito24, Trentydoo, Night Light, Ninjacat33, fly for life, Showtime402, \BMX-1995/, Pavmio, Bmx-Junkie, Dream, Ticaleb, Ricked_Em

10/26/2013 5:14 PM

Brayden_Buckingham wrote:

Hey I saw that for Eastern's new pop-and-lock hubguard promo !

Stfu lol. I actually like the popnlocks though they do me no good because I won't run eastern hubs!!! Hahaha

|




Refs : SnM An1mal, GThompson121, Chuck8273, blizzbikes, bmxsteve99, kevin.brock.338, zinum, Brian_Griffin, billyhandyjunior, riverM, tomdon
Instagram : @timhankinsbmx


10/26/2013 6:27 PM

Brayden_Buckingham wrote:

Hey I saw that for Eastern's new pop-and-lock hubguard promo !

HardBMX_Tim wrote:

Stfu lol. I actually like the popnlocks though they do me no good because I won't run eastern hubs!!! Hahaha

Lolz haha. Good idea but it's Eastern. The bars are good though

|

Instagram : braydenbuckingham
My Cult 2 Short

10/26/2013 6:48 PM

Brayden_Buckingham wrote:

Lolz haha. Good idea but it's Eastern. The bars are good though

I'm actually planning on getting that Transcend frame. Seems legit as fuck.

|




Refs : SnM An1mal, GThompson121, Chuck8273, blizzbikes, bmxsteve99, kevin.brock.338, zinum, Brian_Griffin, billyhandyjunior, riverM, tomdon
Instagram : @timhankinsbmx


10/27/2013 9:38 AM

I ran an Eastern Birectional for like a year with no issues.

How the hell can kids that weigh 1/3 of what I do blow everything up, and I can't even break spokes??

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

10/27/2013 9:55 AM

dave lawrence wrote:

I ran an Eastern Birectional for like a year with no issues.

How the hell can kids that weigh 1/3 of what I do blow everything up, and I can't even break spokes??

I'm guessing the spoke were too loose?

|

I'm gonna need bigger bars

10/27/2013 10:03 AM

dave lawrence wrote:

I ran an Eastern Birectional for like a year with no issues.

How the hell can kids that weigh 1/3 of what I do blow everything up, and I can't even break spokes??

K_A_N_E_ wrote:

I'm guessing the spoke were too loose?

I don't mean this video specifically, but kids that weigh 100 lbs soaking wet are snapping everything, and my fat ass cannot even break a spoke.

Must be a maintenance issuem cause I dial my setup in.

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

10/27/2013 10:05 AM

dave lawrence wrote:

I ran an Eastern Birectional for like a year with no issues.

How the hell can kids that weigh 1/3 of what I do blow everything up, and I can't even break spokes??

Simple. If the kids that break everything are anything like the guys that chill at my lbs, I'd say they probably don't do proper maintenance. And I doubt they've ever used grease or threadlock.
A little maintenance goes a long way.

|

HardBMX_Tim wrote: I welded a peg to my pedal so I could do pedal grinds. I would rather wear a teletubbies speedo than a shirt with the word "Bitches" on it, or even worse, "Swag".

10/27/2013 10:10 AM

I wonder if ANY of those spokes were tightened. Or the right size.
LOL!!!

|

HardBMX_Tim wrote: I welded a peg to my pedal so I could do pedal grinds. I would rather wear a teletubbies speedo than a shirt with the word "Bitches" on it, or even worse, "Swag".

10/27/2013 10:17 AM

why would you even try a t-bog off of that, your just asking for that to happen

|

MIDWEST MOTHER FUCKER

Bike Check
Bought from Tomdon, and ScramHype

10/27/2013 10:28 AM

One-handed t-bog to miami grasshopper to flat off a box. Brilliant!

|

10/27/2013 10:29 AM

jj0996 wrote:

why would you even try a t-bog off of that, your just asking for that to happen

Probably was gonna be a bar but he realized he was already front wheel down and decided to not throw.

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

10/27/2013 12:28 PM

HardBMX_Tim wrote:

Stfu lol. I actually like the popnlocks though they do me no good because I won't run eastern hubs!!! Hahaha

Brayden_Buckingham wrote:

Lolz haha. Good idea but it's Eastern. The bars are good though

HardBMX_Tim wrote:

I'm actually planning on getting that Transcend frame. Seems legit as fuck.

Josh Perry kills it. Not my thing but looks dope

|

Instagram : braydenbuckingham
My Cult 2 Short

10/27/2013 4:00 PM

dave lawrence wrote:

Probably was gonna be a bar but he realized he was already front wheel down and decided to not throw.

looks more like a tbog to be honest, right before he gets too front heavy you can see his left arm drop back further than it should be for a barspin, closer to his seat too. still could've been a messed up barspin though

|

10/27/2013 4:12 PM

jj0996 wrote:

why would you even try a t-bog off of that, your just asking for that to happen

dave lawrence wrote:

Probably was gonna be a bar but he realized he was already front wheel down and decided to not throw.

sundaybmxRR wrote:

looks more like a tbog to be honest, right before he gets too front heavy you can see his left arm drop back further than it should be for a barspin, closer to his seat too. still could've been a messed up barspin though

It was a tbog no doubt

|

Instagram : braydenbuckingham
My Cult 2 Short