Little known bmx fun facts?

Related:
Create New Tag

7/12/2013 3:41 PM

w00t
|

Mostly peaceful posting on vital.

7/12/2013 3:57 PM

Photo
|

I ride for my papou.
Cats got 9 lives I got four.

7/12/2013 4:13 PM

-Havok- wrote:

Just taking the seat off may work better if he's not running a pivotal post yet. Hahahaha

I remember when I would see kids riding with no seat, just a post, because the either someone took their seat, or the seat guts gave out, which was also common. Shit was always good for a laugh!

|

Refs: Tito24, RiverSideRider, Stussy, Nettyspaghetti, Daniel24, Freddydapice, BrokenBMX, SuperstarDK, HardBMX_Tim. There's more, but I'm too lazy to look them up, haha.

7/12/2013 4:13 PM

Take a picture of that Damn Cops sticker, lol.

|

Latest Bike Check/Update





Bought from: adam1234, tomdon (2), oscarbmx, the balt, smokesmokesmoke

7/12/2013 5:27 PM

you indian!!!!!!

|

Old bike VVV

California Living

I now have a more or less stock sunday scout with a complete Demo rear wheel. Sue me

7/12/2013 5:29 PM

K_A_N_E_ wrote:

Sickdude can you even drop in or fakie?

SickDude wrote:

Both haha. Not hard at all. Can you nosebonk onto shit?

and you probably hop up a curb and land front tire. that is not a nose bonk.

|

Old bike VVV

California Living

I now have a more or less stock sunday scout with a complete Demo rear wheel. Sue me

7/12/2013 5:36 PM

feeble_to_face wrote:

and you probably hop up a curb and land front tire. that is not a nose bonk.

Shut up. Get on ps3 dummy

|

I ride for my papou.
Cats got 9 lives I got four.

7/12/2013 5:40 PM

SickDude wrote:

Both haha. Not hard at all. Can you nosebonk onto shit?

feeble_to_face wrote:

and you probably hop up a curb and land front tire. that is not a nose bonk.

SickDude wrote:

Shut up. Get on ps3 dummy

Photo
|

Old bike VVV

California Living

I now have a more or less stock sunday scout with a complete Demo rear wheel. Sue me

7/12/2013 7:23 PM

K_A_N_E_ wrote:

Sickdude can you even drop in or fakie?

SickDude wrote:

Both haha. Not hard at all. Can you nosebonk onto shit?

feeble_to_face wrote:

and you probably hop up a curb and land front tire. that is not a nose bonk.

dont you need to know how to 180 to nosebonk

|

7/13/2013 9:03 AM

BMX_Forever wrote:

I'm going to take this thread seriously.
Josh Betley invented the Smith to Nose to Oppo Smith, and he said he felt 'horny' in the 2011 Vital game of Bike when Iz Pulido set it against him and he couldn't do it.
Adam Banton invented the Downwhip.
The first Whip was in a vert ramp air, by Joe Johnson.
People have a go at Cult because riders left Fit for them, but all but one of Federal's riders left for United when it started.
The first ever 360 in public was by Stu Thomsen out of a race track berm.
Sickdude can't 180, no matter what he says.
BMX is a far descendant from Cruiser Bikes and very small suspension Bicycles.

Wow I never knew about that United-Federal thing. How old is United? And has the beef calmed down or is there still a feud? Is anybody from the original United team still on there?

|

I don't support slut shaming, but I do support snake shaming you snaky bastard

7/13/2013 11:41 PM

BMX_Forever wrote:

I'm going to take this thread seriously.
Josh Betley invented the Smith to Nose to Oppo Smith, and he said he felt 'horny' in the 2011 Vital game of Bike when Iz Pulido set it against him and he couldn't do it.
Adam Banton invented the Downwhip.
The first Whip was in a vert ramp air, by Joe Johnson.
People have a go at Cult because riders left Fit for them, but all but one of Federal's riders left for United when it started.
The first ever 360 in public was by Stu Thomsen out of a race track berm.
Sickdude can't 180, no matter what he says.
BMX is a far descendant from Cruiser Bikes and very small suspension Bicycles.

hmuifulikefriedchicken wrote:

Wow I never knew about that United-Federal thing. How old is United? And has the beef calmed down or is there still a feud? Is anybody from the original United team still on there?

It started up in 2006. It was started by Ian Morris, who held a similar job at Federal to what Robbie Morales did at Fit. I don't know if there was much beef. Corey Martinez, Leo Forte and Kye Forte are the only ones I that I know they went from Federal to United, but like I said it was only Hamilton left so there was probably more.

|

7/14/2013 12:27 AM

Kelly Bolton was on Nickelodeon Guts.

|

7/14/2013 6:24 AM

BMX_Forever wrote:

No one other than insiders knows what BSD stands for.
Profile Racing started out as a Drag Racing company, so if you think Profile parts are race only because of the name then you're wrong.

Bastard. Saw it the site awhile back. It was the owners nickname back when

|

I'm on the vital legit list!

7/15/2013 6:32 PM

That i rub out the Y on Colony to create COLON

|

The first breath is the beginning of death

7/15/2013 9:02 PM

BMX_Forever wrote:

No one other than insiders knows what BSD stands for.
Profile Racing started out as a Drag Racing company, so if you think Profile parts are race only because of the name then you're wrong.

tomdon wrote:

Bastard. Saw it the site awhile back. It was the owners nickname back when

BaStarD

|

Check out my youtube channel!! http://www.youtube.com/user/mikel8149

7/15/2013 9:05 PM

Photo

7t hub. YEAH! Now I can finally run that 18t Tree sprocket I've ALWAYS wanted!
|

Latest Bike Check/Update





Bought from: adam1234, tomdon (2), oscarbmx, the balt, smokesmokesmoke

7/16/2013 7:32 PM

isnowyaznV2 wrote: Photo

7t hub. YEAH! Now I can finally run that 18t Tree sprocket I've ALWAYS wanted!

Isn't this a fixie hub?

I always thought BSD stood for Bitch Suck Dick

|

I don't support slut shaming, but I do support snake shaming you snaky bastard

7/19/2013 10:13 AM

my friends dad was one of the kids that started BMX racing at palms park( a few blocks from my house).

|

[LINK TO IMAGE]


follow me on instagram! @neck_brace
also go like my media page on facebook! jiraffe media
also follow jiraffe media on insta! @jiraffe_media

7/19/2013 5:52 PM

WHAT DOES BSD STAND FOR??!?!?

|

I'm gonna need bigger bars

7/19/2013 8:44 PM

K_A_N_E_ wrote:

WHAT DOES BSD STAND FOR??!?!?

if you look further up on this page you would see that I mentioned what it stands for

|

I'm on the vital legit list!

7/21/2013 1:42 PM

lol I love how out of two pages theres maybe 3 posts with substantial information ahahah

|

skooter... dont be a pussy

skooter: "WHY DIDN'T YOU GIVE ME VODKA!?"
sketchytravis: "... because i like being drunk, and if i give you my vodka im not drunk as much"
Chuck8273: "Logical. I like this logic. "

7/21/2013 9:06 PM

How about you just shut your whore mouth.

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

7/23/2013 6:39 AM

JustRideBMX wrote:

How about you just shut your whore mouth.

that directed at anyone in particular, or you're just talking to yourself?

|

I don't support slut shaming, but I do support snake shaming you snaky bastard