Sprockets come bent?

Related:
Create New Tag

5/12/2013 10:21 PM

Ok so my friend Bought a new sprocket and the chains tighter on one side then the other but just by a little bit and mine is the same and my other friends is the same and my other friend just got his bike and it's the same.... So do they all come like that come a little bent

|

5/12/2013 10:22 PM

probably need the correct adapter.

|

Check out my youtube channel!! http://www.youtube.com/user/mikel8149

5/12/2013 10:26 PM

You have horrible grammar, I have no idea what you're talking about.

If the chain gets tight, then loose when you pedal, your sprocket is bent.

|

Instagram : braydenbuckingham
My Cult 2 Short

5/12/2013 10:27 PM
Edited Date/Time: 5/12/2013 10:27 PM

Check spindle bolts, crank bolts, sprocket bolt, sprocket adapter, spindle spacers, chain, chain pins, driver, rear hub, etc.. Pretty much your whole drivetrain.

|

Latest Bike Check/Update





Bought from: adam1234, tomdon (2), oscarbmx, the balt, smokesmokesmoke

5/12/2013 10:27 PM

Mikel8149 wrote:

probably need the correct adapter.

Can't you just use any 19mm adapter?

|

5/12/2013 10:31 PM

Mikel8149 wrote:

probably need the correct adapter.

Brownboys wrote:

Can't you just use any 19mm adapter?

Well, depending on what cranks and sprocket it is i guess.just make sure your cranks and sprocket bolt is tight and the adapter is on right.

|

Check out my youtube channel!! http://www.youtube.com/user/mikel8149

5/12/2013 10:49 PM

Yes all Sprockets come slightly bent; as even the slightest ovalisation makes it bent. But most aftermarket sprockets aren't bent enough to make a difference.

|

5/13/2013 3:03 AM

check out if the chain is straight, i mean hub to sprocket they both need to be straight

|

HELLLLLL YEAAAAAAAAAAAAAAAA ARGENITA

5/13/2013 3:28 AM

Sprocket bolts are too tight , they pull the sprocket a bit. That's what gives you the good, thenTight feeling

|

I seek progression, not perfection.

Refs:Beastassdickwink~Dk/oldschool908~TheLilozzy~jaypee23~Bstick~agfracing~MoyBoy5~RIDE a BIKE~wade5~Mattmuldoon@hotmail.com x2~jakebikes~ joe loves shadow~ diss diqq~ k1ng~fly for life x2~spikez5~four~jb07~mike duda~ DORbmx~ bobPA~superstarDK

5/13/2013 5:21 AM

future FBM wrote:

Sprocket bolts are too tight , they pull the sprocket a bit. That's what gives you the good, thenTight feeling

I never thought about this lol I always figured mine was like this because the bolt was loose so I cranked down on it, when I get home ill probably loosen it

|

i used to like pork till i found out it came from cops...

5/13/2013 5:34 AM

isnowyaznV2 wrote:

Check spindle bolts, crank bolts, sprocket bolt, sprocket adapter, spindle spacers, chain, chain pins, driver, rear hub, etc.. Pretty much your whole drivetrain.

ohh the snowy Asian got a new pic!!!

|

MY SEXY BIKE CHECK!

sunny.jomofo, even more of a bitch than Dane wild!

if you need to talk to me text me 1-734-301-6545



on the legit list

35+ clean refs

5/13/2013 6:47 AM

some times cranks are made so stupid that they actually cause the sprocket to bend, had a pair of revenge cranks do that took them straight to the trash

|

5/13/2013 6:50 AM

plzdntfailmeagn wrote:

some times cranks are made so stupid that they actually cause the sprocket to bend, had a pair of revenge cranks do that took them straight to the trash

youre so full of shit. just shut the fuck up and return you your gay porn site, and never return to vital. youre a fucktard. go away.

|

Refs:
Bought from: Tito24, tinybikerider33 (x2), RideBikesYoo, hookjrclc, MrHavoc1988, ScramHype, BigOleMonster
Sold to: Jared42069 (x2), Sancheezz, blueep3piece, Marco_Gonzalez, Riverside Rider, HardBMX_Tim
Traded: tomdon
Hooked me up: zachhendrix, oscar7588

Personal Email: snmloverbmx@hotmail.com
n-dür product info/ order email: ndur_bmx@outlook.com
n-dür on facebook

5/13/2013 6:50 AM

my friends sabertooth came bent. he had the correct spacers and everything.

|

Old bike VVV

California Living

I now have a more or less stock sunday scout with a complete Demo rear wheel. Sue me

5/13/2013 6:55 AM

No sprocket comes perfectly straight. But it should never be bent enough to cause an issue or even really notice

|

I'm on the vital legit list!

5/13/2013 7:02 AM

plzdntfailmeagn wrote:

some times cranks are made so stupid that they actually cause the sprocket to bend, had a pair of revenge cranks do that took them straight to the trash

SnM An1mal wrote:

youre so full of shit. just shut the fuck up and return you your gay porn site, and never return to vital. youre a fucktard. go away.

dude shut the fuck up, i have more experience with biking than half the people on this site

|

5/13/2013 7:07 AM

plzdntfailmeagn wrote:

some times cranks are made so stupid that they actually cause the sprocket to bend, had a pair of revenge cranks do that took them straight to the trash

SnM An1mal wrote:

youre so full of shit. just shut the fuck up and return you your gay porn site, and never return to vital. youre a fucktard. go away.

plzdntfailmeagn wrote:

dude shut the fuck up, i have more experience with biking than half the people on this site

This may be true, but you're still a fucking retard, thats full of shit about everything.

|

Refs - Night Light(x2), TCbmx(x2), metalheadification, netty speghetti, Dee Hos, burkminipup, Jon_rides_Eastern, ridebmx34, ScramHype, Wolfen, mnsketch, EmpireMonopoly, howlerfbm, ThomasEller, ii Krxfted, zachhendrix, pcoco,

Phone - 704 - 797 - 6844

5/13/2013 7:12 AM
Edited Date/Time: 5/13/2013 7:14 AM

SnM An1mal wrote:

youre so full of shit. just shut the fuck up and return you your gay porn site, and never return to vital. youre a fucktard. go away.

plzdntfailmeagn wrote:

dude shut the fuck up, i have more experience with biking than half the people on this site

FreddyDapice wrote:

This may be true, but you're still a fucking retard, thats full of shit about everything.

This. And there's a giant difference having more experience and having more years of pedaling, you're obviously the latter

|

I'm on the vital legit list!

5/13/2013 7:40 AM

plzdntfailmeagn wrote:

dude shut the fuck up, i have more experience with biking than half the people on this site

FreddyDapice wrote:

This may be true, but you're still a fucking retard, thats full of shit about everything.

tomdon wrote:

This. And there's a giant difference having more experience and having more years of pedaling, you're obviously the latter

yea i have more in both areas than you, shit by the time your my age you'll probably have quite like a pussy

|

5/13/2013 7:52 AM

FreddyDapice wrote:

This may be true, but you're still a fucking retard, thats full of shit about everything.

tomdon wrote:

This. And there's a giant difference having more experience and having more years of pedaling, you're obviously the latter

plzdntfailmeagn wrote:

yea i have more in both areas than you, shit by the time your my age you'll probably have quite like a pussy

No one likes you on here. I'd be willing to bet you don't even ride. You're probably one of those retards that gets on random forums acting like you know it all, when in reality you have absolutely no idea what the fuck you're talking about. I've seen batteries with more intelligence than you. And quit isn't spelled with an "e". You claim to be how old? For fucks sale you can't even spell a four letter word. Give it up already. You have no experience in this field and everyone here is very well aware of your "expertise" or lack thereof. Quit while you're ahead!

|

I'm on the vital legit list!

5/13/2013 8:09 AM

tomdon wrote:

This. And there's a giant difference having more experience and having more years of pedaling, you're obviously the latter

plzdntfailmeagn wrote:

yea i have more in both areas than you, shit by the time your my age you'll probably have quite like a pussy

tomdon wrote:

No one likes you on here. I'd be willing to bet you don't even ride. You're probably one of those retards that gets on random forums acting like you know it all, when in reality you have absolutely no idea what the fuck you're talking about. I've seen batteries with more intelligence than you. And quit isn't spelled with an "e". You claim to be how old? For fucks sale you can't even spell a four letter word. Give it up already. You have no experience in this field and everyone here is very well aware of your "expertise" or lack thereof. Quit while you're ahead!

hahahahahahahahahahahahaahaahahahaha

|

5/13/2013 8:16 AM

plzdntfailmeagn wrote:

yea i have more in both areas than you, shit by the time your my age you'll probably have quite like a pussy

tomdon wrote:

No one likes you on here. I'd be willing to bet you don't even ride. You're probably one of those retards that gets on random forums acting like you know it all, when in reality you have absolutely no idea what the fuck you're talking about. I've seen batteries with more intelligence than you. And quit isn't spelled with an "e". You claim to be how old? For fucks sale you can't even spell a four letter word. Give it up already. You have no experience in this field and everyone here is very well aware of your "expertise" or lack thereof. Quit while you're ahead!

plzdntfailmeagn wrote:

hahahahahahahahahahahahaahaahahahaha

Go die

|

i used to like pork till i found out it came from cops...

5/13/2013 9:38 AM

tomdon wrote:

No one likes you on here. I'd be willing to bet you don't even ride. You're probably one of those retards that gets on random forums acting like you know it all, when in reality you have absolutely no idea what the fuck you're talking about. I've seen batteries with more intelligence than you. And quit isn't spelled with an "e". You claim to be how old? For fucks sale you can't even spell a four letter word. Give it up already. You have no experience in this field and everyone here is very well aware of your "expertise" or lack thereof. Quit while you're ahead!

plzdntfailmeagn wrote:

hahahahahahahahahahahahaahaahahahaha

Purple bike wrote:

Go die

8===D~~~~~~~~~~~~~~

|

5/13/2013 10:04 AM

Damn man this fucktard is at it AGAIN.. Jesus Christ when will you learn. Before it was just me & Sunday ripping into you for you gigantic amounts of idiocy but now so many people are getting fed up of you & joining in haha. I would really hope you will see no one likes you but i think you are so god damned stupid you wont get the VERY large hint & fuck off! Please just do us all a favor & leave, I'm guessing you don't have any friends to ride with because you constantly bitch about all the shit you've broken & all the companies conspiracies out against you. I think we are all getting rather pissed off at you, you claim to have a lot of the parts you have "broken" in your possession so i really cant be bothered to carry on verbally raping you so I'm just going to ignore you from now on but i will leave you with this... PICTURES OR GET THE FUCK OUT!!!!

|

5/13/2013 10:11 AM

Topsey wrote:

Damn man this fucktard is at it AGAIN.. Jesus Christ when will you learn. Before it was just me & Sunday ripping into you for you gigantic amounts of idiocy but now so many people are getting fed up of you & joining in haha. I would really hope you will see no one likes you but i think you are so god damned stupid you wont get the VERY large hint & fuck off! Please just do us all a favor & leave, I'm guessing you don't have any friends to ride with because you constantly bitch about all the shit you've broken & all the companies conspiracies out against you. I think we are all getting rather pissed off at you, you claim to have a lot of the parts you have "broken" in your possession so i really cant be bothered to carry on verbally raping you so I'm just going to ignore you from now on but i will leave you with this... PICTURES OR GET THE FUCK OUT!!!!

I popped a tube once or twice. I can prove it wink

|

Refs:
Bought from: Tito24, tinybikerider33 (x2), RideBikesYoo, hookjrclc, MrHavoc1988, ScramHype, BigOleMonster
Sold to: Jared42069 (x2), Sancheezz, blueep3piece, Marco_Gonzalez, Riverside Rider, HardBMX_Tim
Traded: tomdon
Hooked me up: zachhendrix, oscar7588

Personal Email: snmloverbmx@hotmail.com
n-dür product info/ order email: ndur_bmx@outlook.com
n-dür on facebook

5/13/2013 10:26 AM

He has a new account now. Oneeyeilluminati haha. I recognize his bike from his bike check with the plzdntfailmeagn user & some of the parts he said he has now. Wonder if he's given up being a douche & trying to start again? Only time will tell but im sure none of us will let him get away with it lol.

|

5/13/2013 10:32 AM

Topsey wrote:

He has a new account now. Oneeyeilluminati haha. I recognize his bike from his bike check with the plzdntfailmeagn user & some of the parts he said he has now. Wonder if he's given up being a douche & trying to start again? Only time will tell but im sure none of us will let him get away with it lol.

Nope. all in favor of giving him shit? I

|

Refs:
Bought from: Tito24, tinybikerider33 (x2), RideBikesYoo, hookjrclc, MrHavoc1988, ScramHype, BigOleMonster
Sold to: Jared42069 (x2), Sancheezz, blueep3piece, Marco_Gonzalez, Riverside Rider, HardBMX_Tim
Traded: tomdon
Hooked me up: zachhendrix, oscar7588

Personal Email: snmloverbmx@hotmail.com
n-dür product info/ order email: ndur_bmx@outlook.com
n-dür on facebook

5/13/2013 10:33 AM

Topsey wrote:

He has a new account now. Oneeyeilluminati haha. I recognize his bike from his bike check with the plzdntfailmeagn user & some of the parts he said he has now. Wonder if he's given up being a douche & trying to start again? Only time will tell but im sure none of us will let him get away with it lol.

Oh he won't get away with it. He'll fuck up again. They always do. And the bashing will continue

|

I'm on the vital legit list!

5/13/2013 10:34 AM

Topsey wrote:

He has a new account now. Oneeyeilluminati haha. I recognize his bike from his bike check with the plzdntfailmeagn user & some of the parts he said he has now. Wonder if he's given up being a douche & trying to start again? Only time will tell but im sure none of us will let him get away with it lol.

SnM An1mal wrote:

Nope. all in favor of giving him shit? I

I'm not a fan of bandwagons but I'm jumping in this one

|

I'm on the vital legit list!

5/13/2013 10:36 AM

Tooot Tooot Bashing Bandwagon has arrived at its first stop, Plzdntfailmeagn/Oneeyeilluminati!!

|