chain problems

Related:
Create New Tag

8/28/2009 11:11 PM

okay well i have broken a lot of chains and eaten a lot of shit, and now im all paranoid that mine chain is gunna brake so i do ride as fast and put lots of tension on the chain, i need to find a way to make sure my chain doesnt brake.
and are the kmc halflink chains good?

|

8/28/2009 11:14 PM

khe collapse or shadow interlock

|

Bike Check
#Merica.

8/28/2009 11:15 PM

does the interlock come in gold?

|

8/28/2009 11:16 PM

i mean the meckanik half link, are they good?

|

8/28/2009 11:23 PM

idk im thinkin about buyin that too? but idk if its good or not..

|

8/28/2009 11:28 PM

yeah
well i need someone who can help me

|

8/28/2009 11:29 PM

if your worried about breaking a chain. get one of these....

http://www.danscomp.com/464013.php?cat=PARTS


http://www.danscomp.com/464018.php?cat=PARTS




HALF LINK CHAINS SUCK!!!!!!!!!

if you really have a problem with spacing and need a half link chain, just get a regular chain and get one of these to make your chain that half link shorter or longer so its right. or you can even get a few of them.


http://www.danscomp.com/463011.php?cat=PARTS

|

Vital's Official New Mod!


FOR SALE MUST CLICK!!!

8/28/2009 11:32 PM

i dont get what that half masterlink is for
and i just want to not have to always worry about my chain breaking

|

8/28/2009 11:33 PM
Edited Date/Time: 8/28/2009 11:35 PM

man theres people who say they blow and others who say there the best. try it and see if its any good, im gonna hopefully get to order one soon and see if it is as good as some say or as shitty as other say.

|

8/28/2009 11:36 PM
Edited Date/Time: 4/14/2016 9:34 PM

bandofbros72 wrote:

man theres people who say they blow and others who say there the best. try it and see if its any good, im gonna hopefully get to order one soon and see if it is as good as some say or as shitty as other say.

ya well im sick of trying chains
[LINK TO IMAGE]
people said that chain was the best, and that fucker snapped and i slammed my face on the concrete at high speeds, no bueno!

|

8/28/2009 11:38 PM

that kmc drop buster chain looks pretty heavy duty though, and what else would i need to change to make my chains more reliable

|

8/28/2009 11:40 PM

bandofbros72 wrote:

man theres people who say they blow and others who say there the best. try it and see if its any good, im gonna hopefully get to order one soon and see if it is as good as some say or as shitty as other say.

mckell wrote:

ya well im sick of trying chains
[LINK TO IMAGE]
people said that chain was the best, and that fucker snapped and i slammed my face on the concrete at high speeds, no bueno!

that chain is for light use. hollow pins and cutouts

|

refs: justridebmx, four, kingpin, Alex_DeWitt, Michael_Howard, bmxrider000, TokenBMX(x2)
member of the week 2/22/10 - 2/28/10

8/28/2009 11:41 PM
Edited Date/Time: 4/14/2016 9:34 PM

bandofbros72 wrote:

man theres people who say they blow and others who say there the best. try it and see if its any good, im gonna hopefully get to order one soon and see if it is as good as some say or as shitty as other say.

mckell wrote:

ya well im sick of trying chains
[LINK TO IMAGE]
people said that chain was the best, and that fucker snapped and i slammed my face on the concrete at high speeds, no bueno!

yeah, the regular kool chain snapped on me. no chance i'd ride the hollow link one. me, i just ride a regular kmc 1/8 chain. try the ones abod said, they look legit. or if you're into it, this.


https://www.danscomp.com/464014.php?cat=PARTS

|

8/28/2009 11:44 PM

yeah well ressler told me that chain was the shit and it wouldnt break

|

8/29/2009 2:04 AM

wipperman chains i think there called, alotta people sed they are legit and i think sean burns rides one and hes.....sean burns

|

8/29/2009 4:37 AM

aznsbmx? wrote:

wipperman chains i think there called, alotta people sed they are legit and i think sean burns rides one and hes.....sean burns

yes. prolly the best chain you can buy. but what beginner on this forum will dish out 45 for a chain that will last a VERY long time? none. they just want the "supper kule" half link chain.

|

Vital's Official New Mod!


FOR SALE MUST CLICK!!!

8/29/2009 4:40 AM
Edited Date/Time: 4/14/2016 9:34 PM

|

Vital's Official New Mod!


FOR SALE MUST CLICK!!!

8/29/2009 6:13 AM

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

8/29/2009 6:31 AM

Damn, that chains a FUCKING Beast
I've seen the ad's with Burns hanging off a steel pipe with that motherfucker........But DAMN, didn't know it was like that!!!!

|

These niggas talk gansta but really aint though

8/29/2009 6:38 AM

LH-Oswald wrote:

Damn, that chains a FUCKING Beast
I've seen the ad's with Burns hanging off a steel pipe with that motherfucker........But DAMN, didn't know it was like that!!!!

bahahahaha

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

8/29/2009 6:42 AM

hahaha yeah. its the best chain ever.

|

Vital's Official New Mod!


FOR SALE MUST CLICK!!!

8/29/2009 6:45 AM

abod wrote:

hahaha yeah. its the best chain ever.

12345

i wish i had $50 to spare to spend on a chain. my wife would shoot me...

|

BMX riding Cop... Let that sink in for a minute.

8/29/2009 6:46 AM

abod wrote:

hahaha yeah. its the best chain ever.

if i ever had 45 dollars laying around, and a broken chain, i may invest in it

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

8/29/2009 6:48 AM

abod wrote:

hahaha yeah. its the best chain ever.

JustRideBMX wrote:

if i ever had 45 dollars laying around, and a broken chain, i may invest in it

word. thats the way i am about stuff. i had the money, and ti spokes seemed like a good idea. IT WASNT!

|

Vital's Official New Mod!


FOR SALE MUST CLICK!!!

8/29/2009 6:59 AM

abod wrote:

hahaha yeah. its the best chain ever.

JustRideBMX wrote:

if i ever had 45 dollars laying around, and a broken chain, i may invest in it

abod wrote:

word. thats the way i am about stuff. i had the money, and ti spokes seemed like a good idea. IT WASNT!

i never want a Ti part

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

8/29/2009 7:23 AM

JustRideBMX wrote:

if i ever had 45 dollars laying around, and a broken chain, i may invest in it

abod wrote:

word. thats the way i am about stuff. i had the money, and ti spokes seemed like a good idea. IT WASNT!

JustRideBMX wrote:

i never want a Ti part

why not? ti parts are sweet. idk my spindle and sprocket bolts are fine.

|

Vital's Official New Mod!


FOR SALE MUST CLICK!!!

8/29/2009 9:37 AM

dont get the shadow chain i have one
i somehow fucked it up every time i crank hard it like pops or something

|

ferthebirdz wrote: my pegs are called cranks..

8/29/2009 9:37 AM

dont get the shadow chain i have one
i somehow fucked it up every time i crank hard it like pops or something

|

ferthebirdz wrote: my pegs are called cranks..

8/29/2009 9:42 AM

DIMEBAG93 wrote:

khe collapse or shadow interlock

micanic

|

77