for those of you that wonder about hub sounds.

Related:
Create New Tag

7/12/2009 9:00 PM
Edited Date/Time: 4/14/2016 8:39 PM

This is what the mix sounds like.




Primo Mix Sound from Roulette Productions on Vimeo.

|

7/12/2009 9:02 PM

haha cool

|

i done did got a federal now

7/12/2009 9:03 PM

Yeah i was taking a shit and cleaning my wheel...and remembered all the fucking people that ask how loud certain hubs are, so i thought i'd put this up if it helps anyone haha.

|

7/12/2009 9:05 PM

cool im prolly gunna buy a mix whenever i decide to build a wheel
does it come in 48 hole cuz i can get a 40 dollar 7k in 48 or a 35 dollar midway on the odyssey site

|

i done did got a federal now

7/12/2009 9:06 PM

damn thats not that loud everyone always cracks it up to be loud as fuck
my ratchet is louder by alot for those little shits that want a loud ass hub

|

ferthebirdz wrote: my pegs are called cranks..

7/12/2009 9:07 PM

The Ratchet's not all that loud. I've heard one and its not that big of a deal. Mix just clicks more I guess...i love it.

|

7/12/2009 9:08 PM

lol mine is louder den dat. ill record it wen ever i get a chance

|

refs= BEASTASSDICK , Tommyboy

7/12/2009 9:09 PM

kinkroc08 wrote:

cool im prolly gunna buy a mix whenever i decide to build a wheel
does it come in 48 hole cuz i can get a 40 dollar 7k in 48 or a 35 dollar midway on the odyssey site

No its only in 36...at least on dans.

|

7/12/2009 9:09 PM

kinkroc08 wrote:

cool im prolly gunna buy a mix whenever i decide to build a wheel
does it come in 48 hole cuz i can get a 40 dollar 7k in 48 or a 35 dollar midway on the odyssey site

Daniel Wood wrote:

No its only in 36...at least on dans.

o lame ok

|

i done did got a federal now

7/12/2009 9:10 PM
Edited Date/Time: 7/12/2009 9:10 PM

sounds exactly like my haro 25/9 kit wheel

|

7/12/2009 9:10 PM
Edited Date/Time: 7/12/2009 9:11 PM

It's probably just my camera that makes it sound "quieter" than everyone else's. Idk fuck it it's a loud hub. I'll make a video of what it sounds like when you're actually riding it sometime.

|

7/12/2009 9:15 PM

Daniel Wood wrote:

The Ratchet's not all that loud. I've heard one and its not that big of a deal. Mix just clicks more I guess...i love it.

are you kidding me my ratchet is loud as fuck i ve heard a mix in real life a couple people at my park have it

|

ferthebirdz wrote: my pegs are called cranks..

7/12/2009 9:20 PM

Daniel Wood wrote:

The Ratchet's not all that loud. I've heard one and its not that big of a deal. Mix just clicks more I guess...i love it.

brentrides wrote:

are you kidding me my ratchet is loud as fuck i ve heard a mix in real life a couple people at my park have it

It's kinda loud i guess...i just think the mix sounds better because it clicks more.

But fuck it, they're both great hubs and thats all that matters.

|

7/12/2009 9:25 PM

Oh fuck yes. I'll take pictures before i even ride it

no i wont.

|

7/12/2009 9:30 PM

haha i forgot that i'm getting shit put together at a shop, since i dont have a damn chainbreaker.

|

7/12/2009 9:34 PM

my KHE Astern is loud as fuck

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

7/12/2009 9:36 PM

JustRideBMX wrote:

my KHE Astern is loud as fuck

that shit fucking screams doesn't it?

|

7/12/2009 9:36 PM

JustRideBMX wrote:

my KHE Astern is loud as fuck

Daniel Wood wrote:

that shit fucking screams doesn't it?

I HEARD IT WAS LOUDER THAN THE GEISHA

|

7/12/2009 9:47 PM

JustRideBMX wrote:

my KHE Astern is loud as fuck

Daniel Wood wrote:

that shit fucking screams doesn't it?

Daniel Wood wrote:

I HEARD IT WAS LOUDER THAN THE GEISHA

u heard correct.....

|

My nigga Ressler, stay up!
My nigga Babysatan, stay up!
My nigga Copiolet, stay up!
My nigga DakAttack, stay up!
My nigga NCDave, stay up!
My nigga Enzo, stay up!


And I ride for my niggas

7/12/2009 9:54 PM

ahahaha

|