got bored made a seat have like 30 lbs of leather planning on doing more

Related:
Create New Tag

7/5/2016 12:44 PM

Photo

|

7/5/2016 12:51 PM

damn im looking for some quilted leather though

|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

7/5/2016 1:00 PM

That's a pivotal seat right? How are you going to tighten onto the post?

|

7/5/2016 1:05 PM

there is a small slit in the top cover, i glued in a piece under the cover to made the area where patch normally is more supported and mad a small slit in the top to tighten and loosen seat

|

7/5/2016 1:05 PM

i was going to stick a patch on but my punch is broken and i couldn't find my awl

|

7/8/2016 1:41 PM

looks nice, have any more pics?

|

7/11/2016 10:15 AM

Photo

Photo

Photo

|

7/11/2016 1:37 PM

Mad

Photo

Photo

Photo

Photo

Photo

One for a local jam with RDDO local group raised lettering then i distressted the seat and lettering to make it pop more.

|

7/11/2016 6:51 PM

Lol looks like it has a butthole almost

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

7/11/2016 7:05 PM

dave lawrence wrote:

Lol looks like it has a butthole almost

I laughed more than I should have at this haha

|

Fo' pegs or no pegs

7/21/2016 2:36 PM

Photo

Photo

|

7/23/2016 12:28 AM

can you make one with a dick as the seat? funny to give to a friend

|

7/23/2016 1:27 AM

What are you using to staple the leather to the underside of the seat?

Your seats look great!

|

7/23/2016 3:25 AM

I don't remember the size but baddie just the smallest staples i could find for my bostitch stapler.

|

7/23/2016 3:25 AM

Westlee wrote:

can you make one with a dick as the seat? funny to give to a friend

We all know it wouldn't be for a friend you don't have to lie you want it on your bike.

|

7/23/2016 9:44 AM

Is your stapler just the hand held one that sells for less than $40.00 or is it electric/air powered?

I have a few different hand held (less than 40 bucks) staplers and they WILL.NOT. push the staples into the plastic seat base.

|

7/23/2016 11:13 AM

Hand held modded with a tougher spring

|

7/24/2016 5:43 AM

You did the little devil and empire seats? Those looks legit. If Native were still pumping out seats as much as they used to then you could compete against them man

|

Smoke Drink Die

7/24/2016 6:11 AM

Thanks, just kinda something i started since i got bored at home.

|

7/28/2016 1:18 PM

yo this is actually dope as fuck! i'd buy it if i could,i just dont like the thing in the middle,idk whats it called

|

7/28/2016 1:31 PM

that for pivotal seats, tripod, railed, and stealth pivotal would not have this

|

8/9/2016 9:02 PM

Photo

Photo

Photo

Photo

|

8/9/2016 11:02 PM

sewing it onto the bike? how you gunna get it off?

Or is that velcro I see?

Either way, Nice job!

I'm in the middle of trying to come up with a piece of art for a new seat myself.

|

8/10/2016 5:24 AM

There is velcro i just tossed it on to make sure it'd fit and line up correctly. Photo

|

8/10/2016 5:32 AM

It looks awesome with the lighter stitching!

|

8/10/2016 6:41 AM

Thanks, yeah i like the light more natural look, the red was something i picked up for someone. going to be doing a small run of bar pads, wallets, and simple seats here soon.

|

8/11/2016 10:49 AM

I sent you a pm yesterday...........

|

Da Laird

unfuckwithable ill

Refs-brokenbmx, MaximusBikes, Brian_Griffin, Colonydirt94, Aebasher



8/11/2016 11:01 AM

blizzbikes wrote:

Thanks, yeah i like the light more natural look, the red was something i picked up for someone. going to be doing a small run ...more

Crossbar pad is sick

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

8/11/2016 12:26 PM

Thanks I'm making a stem pad right now actually

|

8/11/2016 6:48 PM

Some progress on the stem pad

Photo

Photo

|