new Odyssey Twisted PC colors

Related:
Create New Tag

4/29/2011 5:18 PM
Edited Date/Time: 4/29/2011 5:18 PM

Photo

"Our Twisted PCs will soon be available in the shiny color options seen above. Please note, this is a decorative plastic chrome finish, NOT actual chroming.

You can get them in Chrome, Gold, Bronze, Tinsel Green and Ice blue.

These should be landing in stores within 2 weeks. Hit up your local bike shops and favorite mail-orders to make sure they’re getting some."

http://www.odysseybmx.com/dailyword/2011/04/shipment-twisted-pcs/
|

4/29/2011 5:19 PM

OMG i need the blue

|

me
setup

nollie tailwhips
nose manual
nollie 540 cab try it its fun

4/29/2011 5:35 PM

how the fuck does that work?

|

4/29/2011 5:37 PM

Shakesman69 wrote:

how the fuck does that work?

i think its chrome plated plastic or chrome paint over plastic?

|

me
setup

nollie tailwhips
nose manual
nollie 540 cab try it its fun

4/29/2011 5:43 PM

DECO did it.
but forreal the bronze ones look dope.

|

100+REFS
I'm on the Vital legit list.
Terrible One!
Mutiny Loosefer.
Tumblr.
PSN- timm-377

4/29/2011 5:44 PM

bricerbmx wrote:

i think its chrome plated plastic or chrome paint over plastic?

They said it isn't actually chrome plated lol (read the caption)
Anyways, I would say it's paint

|

4/29/2011 5:45 PM

Shakesman69 wrote:

how the fuck does that work?

bricerbmx wrote:

i think its chrome plated plastic or chrome paint over plastic?

LorenzoGallegos wrote:

They said it isn't actually chrome plated lol (read the caption)
Anyways, I would say it's paint

ye i realized it after i wrote it lol

|

me
setup

nollie tailwhips
nose manual
nollie 540 cab try it its fun

4/29/2011 5:49 PM

those look cool

|

Refs: 36 + (i forgot a few)!! ScramHype (x2) , TCbmx.(x4), Ecuadevil (x3), Lee Rager (please dont delete me) x3, Futurefbm, genisis,netti spagetti, carjakester,BMX-\1995/, showtime402 (x2), 562_Rider , SuperstarDk (x2), Kurt4413, Joe green (x2), Dee hos, Spenlard,roqfan,Stolen Cherry, ninjacat33, Broughton, also local deals with Droogskull, and jbeaton13

4/29/2011 5:50 PM

beast

|

4/29/2011 5:53 PM

i would think that once they get scratched up they would look like crap

|

Refs: 36 + (i forgot a few)!! ScramHype (x2) , TCbmx.(x4), Ecuadevil (x3), Lee Rager (please dont delete me) x3, Futurefbm, genisis,netti spagetti, carjakester,BMX-\1995/, showtime402 (x2), 562_Rider , SuperstarDk (x2), Kurt4413, Joe green (x2), Dee hos, Spenlard,roqfan,Stolen Cherry, ninjacat33, Broughton, also local deals with Droogskull, and jbeaton13

4/29/2011 5:54 PM

Warchol2 wrote:

i would think that once they get scratched up they would look like crap

I bet the chrome chips off too...

|

4/29/2011 5:56 PM

Warchol2 wrote:

i would think that once they get scratched up they would look like crap

LorenzoGallegos wrote:

I bet the chrome chips off too...

thats sorta what i was thinking, it would be cool to have "chrome" plastics for a few days, but then theyll look wrecked

|

Refs: 36 + (i forgot a few)!! ScramHype (x2) , TCbmx.(x4), Ecuadevil (x3), Lee Rager (please dont delete me) x3, Futurefbm, genisis,netti spagetti, carjakester,BMX-\1995/, showtime402 (x2), 562_Rider , SuperstarDk (x2), Kurt4413, Joe green (x2), Dee hos, Spenlard,roqfan,Stolen Cherry, ninjacat33, Broughton, also local deals with Droogskull, and jbeaton13

4/29/2011 6:20 PM

TCbmx. wrote:

DECO did it.
but forreal the bronze ones look dope.

ZOMG THAY COPYD DECO

haha .
i dont think id run em. like said above, i bet the chrome would chip off real easy and look like crap

|

4/29/2011 6:24 PM

yeahh and it looks like if you were to scratch up the pins they would be really sharp

|

100+REFS
I'm on the Vital legit list.
Terrible One!
Mutiny Loosefer.
Tumblr.
PSN- timm-377

4/29/2011 6:31 PM

Plastic chrome looks like crap, just like the plastic chrome on my phone.

|

4/29/2011 6:47 PM

Shakesman69 wrote:

how the fuck does that work?

They get a bucket of lava, put salt in it, put the color in it and dip the pedal in

|

Check my Youtube Channel and Subscribe if you like.
https://www.youtube.com/channel/UC62awwE63LVhyBqOgIyY3ZA
Follow me on Instagram @ scott_effting & toododgy

4/29/2011 6:54 PM

Shakesman69 wrote:

how the fuck does that work?

Effting wrote:

They get a bucket of lava, put salt in it, put the color in it and dip the pedal in

what kind of bucket? cause the lava melted my bucket

|

Refs: 36 + (i forgot a few)!! ScramHype (x2) , TCbmx.(x4), Ecuadevil (x3), Lee Rager (please dont delete me) x3, Futurefbm, genisis,netti spagetti, carjakester,BMX-\1995/, showtime402 (x2), 562_Rider , SuperstarDk (x2), Kurt4413, Joe green (x2), Dee hos, Spenlard,roqfan,Stolen Cherry, ninjacat33, Broughton, also local deals with Droogskull, and jbeaton13

4/29/2011 6:56 PM

Shakesman69 wrote:

how the fuck does that work?

Effting wrote:

They get a bucket of lava, put salt in it, put the color in it and dip the pedal in

Warchol2 wrote:

what kind of bucket? cause the lava melted my bucket

i had the exact same thing happen to my bucket

|

me
setup

nollie tailwhips
nose manual
nollie 540 cab try it its fun

4/29/2011 6:58 PM

Effting wrote:

They get a bucket of lava, put salt in it, put the color in it and dip the pedal in

Warchol2 wrote:

what kind of bucket? cause the lava melted my bucket

bricerbmx wrote:

i had the exact same thing happen to my bucket

I'm pretty sure any plastic bucket will work, like common it's just lava

|

Check my Youtube Channel and Subscribe if you like.
https://www.youtube.com/channel/UC62awwE63LVhyBqOgIyY3ZA
Follow me on Instagram @ scott_effting & toododgy

4/29/2011 7:00 PM

Warchol2 wrote:

what kind of bucket? cause the lava melted my bucket

bricerbmx wrote:

i had the exact same thing happen to my bucket

Effting wrote:

I'm pretty sure any plastic bucket will work, like common it's just lava

o ok, i messed up cause i used a metal one

|

Refs: 36 + (i forgot a few)!! ScramHype (x2) , TCbmx.(x4), Ecuadevil (x3), Lee Rager (please dont delete me) x3, Futurefbm, genisis,netti spagetti, carjakester,BMX-\1995/, showtime402 (x2), 562_Rider , SuperstarDk (x2), Kurt4413, Joe green (x2), Dee hos, Spenlard,roqfan,Stolen Cherry, ninjacat33, Broughton, also local deals with Droogskull, and jbeaton13

4/29/2011 7:02 PM

bricerbmx wrote:

i had the exact same thing happen to my bucket

Effting wrote:

I'm pretty sure any plastic bucket will work, like common it's just lava

Warchol2 wrote:

o ok, i messed up cause i used a metal one

same i thought the plastic would melt

|

me
setup

nollie tailwhips
nose manual
nollie 540 cab try it its fun

4/29/2011 7:08 PM

Effting wrote:

I'm pretty sure any plastic bucket will work, like common it's just lava

Warchol2 wrote:

o ok, i messed up cause i used a metal one

bricerbmx wrote:

same i thought the plastic would melt

Nah only plastic beach buckets work.

|

Check my Youtube Channel and Subscribe if you like.
https://www.youtube.com/channel/UC62awwE63LVhyBqOgIyY3ZA
Follow me on Instagram @ scott_effting & toododgy

4/29/2011 7:10 PM

Effting wrote:

Nah only plastic beach buckets work.

no dude i use hand woven reed baskets. they work great. that's how i heat treated my frame and bars.

|

Refs: Future FBM, Warchol2 WtfKennethXp Riversiderider TCbmx Riversiderider JakeSalbert

4/29/2011 7:11 PM

Warchol2 wrote:

o ok, i messed up cause i used a metal one

bricerbmx wrote:

same i thought the plastic would melt

Effting wrote:

Nah only plastic beach buckets work.

like the ones i build my sand castles with?

|

me
setup

nollie tailwhips
nose manual
nollie 540 cab try it its fun

4/29/2011 7:24 PM

bricerbmx wrote:

same i thought the plastic would melt

Effting wrote:

Nah only plastic beach buckets work.

bricerbmx wrote:

like the ones i build my sand castles with?

Yes, and what splenard said as well

|

Check my Youtube Channel and Subscribe if you like.
https://www.youtube.com/channel/UC62awwE63LVhyBqOgIyY3ZA
Follow me on Instagram @ scott_effting & toododgy

4/29/2011 8:04 PM

I think the blue and green would look good on this years blue/green mutiny frames/parts

|

BIKE CHECK

living the life of a honey badger.
Refs: thebalt, kurtnut, scramhype

4/29/2011 9:54 PM

Dam those look amazing, too bad plastic pedals suck.

|

[LINK TO IMAGE]
Refs: ScramHype, Wade, jwnolte, beastassdick, ///digitalme, iridebmx2122

4/30/2011 8:05 AM

i want the trail mixes in that blue. dope.

|

IN NOMINE SATANUS

4/30/2011 8:22 AM

I'm calling that these keep their shine for about 1/2 a pedal grind or 1 bail, whichever comes first haha

|

Refs: future FBM, Blake El Gingero (x2), ScramHype, Flocka Myers, bstick (x2), mwheeler2332@gmail.com, The Horror Contact

4/30/2011 9:10 AM

my friend has the chrome ones and they havent chipped the just scratch

|

Refs: 14
bstick (cranks), Ftkallday (xbox), Brenden1207 (xbox live), Brokenbmx (cranks), jb07 (stem)
TCbmx (hubs), Wolfen (hub), William_Cespedes (cranks), SuperstarDK (wheelset) x2
Blizzbikes (Forks+Freecoaster) k1ng (bars), Spikez5 (chain+sprocket+bb), Evil1_4real (Frame)
J.r._Faw (lotta shit)

Angrypengion.biz
INNOCENT BYSTANDER!