Good screamo/post hardcore?

Related:
Create New Tag

12/10/2016 4:01 AM

At the time of scene kids being cool it all sounded the same to me. The amount of bands at the time was overwhelming. Recently i started listening to a couple of screamo playlists on YouTube, but only a couple of bands really stood out, and still don't quite tickle my fancy.
The saddest landscape was one band I quite enjoyed. Can anyone point me in the direction of some more bands? I don't like the grind core stuff really, and I don't like the bitchy whiney stuff either. Something inbetween would be good.

There's a band called serotonin I really like and have for a while. I guess they're kind of math rock screamo. Does anyone know anything similar? Again, I don't like the whiney stuff, or anything too heavy (perfect example of what I don't like is from autumn to Ashes)

Cheers ta!

|

12/10/2016 2:03 PM
Edited Date/Time: 12/10/2016 2:04 PM

heres a list of real screamo, orchid, circle takes the square, jeromes dream, neil perry, usurp synapse, yage, i hate myself, anasarca, joshua fit for battle, city of caterpillar, page 99, ampere, the kyhamebii comminque. real screamo is called skramz because mtv kids that like from autumn to ashes jacked the term.


[youtube]

[/youtube]
|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/11/2016 12:26 AM

Cheers! I've heard a few of those before, but I'll give it all a good listen.

From autumn to Ashes were recommended to me when I asked an "emo" kid to name a band worth checking out in like 2003. I bought an album and thought it was terrible haha. Damn scene kids ruin everything.

|

12/11/2016 12:34 AM

yea kids pretty much call everything with screaming or shouting vocals screamo when its not.

but could you imagine this on mtv lol

[youtube]

[/youtube]
|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/11/2016 12:36 AM

[youtube]

[/youtube]
|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/11/2016 12:37 AM

screamo from 1989, screamo is really just chaotic emotional hardcore.

[youtube]

[/youtube]
|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/11/2016 12:43 AM

[youtube]

[/youtube]
|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/11/2016 12:59 AM
Edited Date/Time: 12/11/2016 1:00 AM

its funny cuz im a really big dude tough guy hardcore guy but when friends find out about my screamo collection theyre cant believe it most of the time they just call me gay lol ive seen ampere / orchid. ive seen saetia. i saw circle takes the square with hot cross in 04
[youtube]

[/youtube]







this one is a friends band theyre like posthardcore / indie. funny cuz hes like a beatdown guy




friends band that was just at a show with me few hours ago theyre like space rock / post hardcore / indie idk what they are.


another friends post hardcore band
|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/11/2016 3:52 AM

JonnyGanja wrote:

heres a list of real screamo, orchid, circle takes the square, jeromes dream, neil perry, usurp synapse, yage, i hate myself, ...more

yusssss orchiidddddd

another decent band thats kinda in the screamo line is i hate myself

|

skooter... dont be a pussy

skooter: "WHY DIDN'T YOU GIVE ME VODKA!?"
sketchytravis: "... because i like being drunk, and if i give you my vodka im not drunk as much"
Chuck8273: "Logical. I like this logic. "

12/11/2016 3:53 AM

also grumpy, you looking for emotive hardcore too?

|

skooter... dont be a pussy

skooter: "WHY DIDN'T YOU GIVE ME VODKA!?"
sketchytravis: "... because i like being drunk, and if i give you my vodka im not drunk as much"
Chuck8273: "Logical. I like this logic. "

12/11/2016 7:22 AM

These suggestions are awesome!
Right, the line between genres these days is very blurred. Especially with so many bands making shit music trying to sound like something they're not. What I'm looking for doesn't easily fit into one genre, so I'll describe it. I like it to be musically interesting (like math rock, but more aggressive), and very shouty, with loads of cool breaks, and tempo changes.
Serotonin fits the bill pretty perfectly. They're hard to find on YouTube unless not search for a specific song (because loads of stuff to do with the chemical comes up, and there's a few bands with the same name). But if you search "serotonin alias demo" you'll find it. They were on a few props videos.
I don't mind the stuff that gets really heavy, but it has to be interesting, and not too much like a little bitch crying over losing his girlfriend and wanting to slit his wrists.
Another band i really like is the murder of Rosa Luxemburg.

And i also love small brown bike, which I guess would be more like traditional emo/post hardcore.

I'm very out of the loop though, so I don't really know what's what anymore

|

12/11/2016 7:48 AM

Just been nibbling on YouTube, found city of caterpillar, and Indian summer, they're pretty good. So much of it sounds the same though haha.

|

12/11/2016 11:46 AM

grumpySteve wrote:

Just been nibbling on YouTube, found city of caterpillar, and Indian summer, they're pretty good. So much of it sounds the ...more

city of caterpillar is members of darkest hour before darkest hour lol

|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/19/2016 12:20 PM

Orchid
Saetia
Jeromes Dream
Neil Perry
Indian Summer
Circle Takes the Square
City of Caterpillar
Joshua Fit For Battle
Pg 99
La Quiete
Malady (Kind of have a Small Brown Bike sound with screamed vocals, highly recommend)
Daitro
Comadre
Reversal of Man ( Fun fact Mat Coplon was the vocalist of this band)


I listened to a ton more in my mid teen years (15-16) but it's been a while and those are the ones I remember liking a lot.

|

45 refs and counting check profile.

12/19/2016 2:24 PM

Four wrote:

Orchid
Saetia
Jeromes Dream
Neil Perry
Indian Summer
Circle Takes the Square
City of Caterpillar
Joshua Fit For Battle
Pg 99
...more

you clearly didnt check any of the stuff i linked lol only 4 bands you listed that i didnt

|

1996 dyno slammer, 1997 mosh pro, 1998 gt vertigo, 2000 haro backtrail x3, 2004 free agent tigercat, 2005 volume dinosaur, 2005 s&m black bike, 2013 stolen saint 24", 2015 flybikes proton

12/19/2016 2:40 PM

JonnyGanja wrote:

you clearly didnt check any of the stuff i linked lol only 4 bands you listed that i didnt

I saw you listed most of them lol I just posted the ones I remember liking the most. Regardless good shit.

|

45 refs and counting check profile.

10/19/2017 9:32 AM

JonnyGanja wrote:

heres a list of real screamo, orchid, circle takes the square, jeromes dream, neil perry, usurp synapse, yage, i hate myself, ...more

Oh wow circle takes the square I remember coming across as the roots undo around 2005/2006 one evening whilst trying to get some serious work done for an art show deadline at college and got distracted just replaying songs over and over I loved how everything took you on a flowing journey and would abruptly throw you off into a chaotic spiral like it’s ripping you apart into pieces and then would throw you back together just as quickly, I remember by the time I snapped out of it the sun was up and I hadn’t done shit. So worth it!

|

12/31/2020 12:08 AM

Portraits of past

|