Crap First Jobs

Related:
Create New Tag

12/24/2013 10:08 PM

I'm a dishwasher and its garbage. I'm pretty much the powerhouse of the restaurant because without clean dishes the restaurant couldn't run. Yet Im still at the bottom of the totem pole. Anyways, you guys have any crappy first job experiences? Or currently in a job that's crap?

|

Take it Sleazy

12/24/2013 10:14 PM

That's not bad at all my first job was dishwasher .....it's all about work ethic I went from dishwasher to head frontline cook in 6 months back when I was 14 ........now I'm working in health services in a hospital I get paid good and have as good of health coverage as It gets and I get 20 days a year I can travel around ride my bike and get paid for it .....work hard and youl get ahead same idea goes hand in hand with riding

|

12/24/2013 10:19 PM

eskimojay wrote:

That's not bad at all my first job was dishwasher .....it's all about work ethic I went from dishwasher to head frontline cook in 6 months back when I was 14 ........now I'm working in health services in a hospital I get paid good and have as good of health coverage as It gets and I get 20 days a year I can travel around ride my bike and get paid for it .....work hard and youl get ahead same idea goes hand in hand with riding

I got a pretty solid work ethic and I come in whenever my boss calls even when I'm not scheduled. He still doesn't care tho. It looks like you got it going on for yourself pretty good.

|

Take it Sleazy

12/24/2013 11:20 PM

Dug ditches clean for $50 dollars a ditch. People will do a lot to not work.

|

12/24/2013 11:58 PM

um idk brah, I dishwashed, its not that bad... ive also taken care of dogs, cleaned places, pumped gas and such

|

skooter... dont be a pussy

skooter: "WHY DIDN'T YOU GIVE ME VODKA!?"
sketchytravis: "... because i like being drunk, and if i give you my vodka im not drunk as much"
Chuck8273: "Logical. I like this logic. "

12/26/2013 12:29 PM

sketchytravis wrote:

um idk brah, I dishwashed, its not that bad... ive also taken care of dogs, cleaned places, pumped gas and such

The place I work is shit, Im just in it for the check

|

Take it Sleazy

12/27/2013 5:07 PM

sketchytravis wrote:

um idk brah, I dishwashed, its not that bad... ive also taken care of dogs, cleaned places, pumped gas and such

BuddyTheWeim wrote:

The place I work is shit, Im just in it for the check

yeah, well... moneys money... could be worse

|

skooter... dont be a pussy

skooter: "WHY DIDN'T YOU GIVE ME VODKA!?"
sketchytravis: "... because i like being drunk, and if i give you my vodka im not drunk as much"
Chuck8273: "Logical. I like this logic. "

12/27/2013 6:29 PM

Jobs a job man be lucky you have one especially now a days. for me I've never been able to keep a job very long this year alone ive had about six unfortunately for me i can never keep my mouth shut and up telling off the manager or someone "important" and get fired, luckily the jobs i have now are pretty cool and the managers are cool so i haven't run into any troubles.

|

Murica bike check
REFS four, tomdon, bmx1995, jared42069, obiwan chromoly, hate breeder, nshs2010, asilva23, rascio,
Alfred NYC, Kymike, chuck8273(kind of), tc86, Ugot2dewitt, LLURider, dprc, ecuadevil, scramhype, Mario.villegas90(X2), dirtstars22, Brian_Griffin

12/28/2013 10:57 AM

biggybuggy wrote:

Dug ditches clean for $50 dollars a ditch. People will do a lot to not work.

That is probably the crappiest job ever.

|

Check out my youtube channel!! http://www.youtube.com/user/mikel8149

12/31/2013 12:04 PM

i washed cars 9-6 for £15 a day. was shit as fuck, but we all gotta get by one way or another

|



NEW Bike check
That InstaGram ting - @EddiMundo
Raw Clips Edit

KriB Life YouTube channel (Click on the pic!)


12/31/2013 7:45 PM

I worked in a pizza place when i was 17.

The pay was shit. lol

|

In real life, i'm a short Perverted Azn Man.
But in the internet, i'm a killing machine with 10 years MMA training experience.

( ͡° ͜ʖ ͡°)
.
.
.
(͡O╭͜ʖ╮͡O)

12/31/2013 10:28 PM

biggybuggy wrote:

Dug ditches clean for $50 dollars a ditch. People will do a lot to not work.

Mikel8149 wrote:

That is probably the crappiest job ever.

Meh it was in the middle of summer, in Nevada, so it was hot.
I rode ma bike to lunch and half the time got a home cooked meal for free. I like physical labor. In winter I split and haul wood.

|

1/1/2014 6:29 AM

OP how much do you get payed?

|

I'm gonna need bigger bars

1/1/2014 11:08 PM

I worked at Best Buy for a year. It was long enough to make me realize "real jobs" suck.

|

1/2/2014 11:37 AM

My jobs in order:
Papa Murphys
Walmart
Target
Welder at Airplane Hangar Door Factory
Papa Murphys again
Temp at Plastics Factory
Bike Shop
Now I work in a bank. Love it aside from my new shift time that starts in 2 weeks.

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

1/2/2014 11:43 PM

I'm trying to get a job in an I.T store and if I could get a job there it would be sweet.

|

bicycle more like bikecycle

1/5/2014 8:39 PM

fly a sign.

|

skooter... dont be a pussy

skooter: "WHY DIDN'T YOU GIVE ME VODKA!?"
sketchytravis: "... because i like being drunk, and if i give you my vodka im not drunk as much"
Chuck8273: "Logical. I like this logic. "

1/5/2014 8:42 PM

Could be worse could be one of those kids who squeejies cars on the street.....then you'd think dish washing was a breeze

|

1/8/2014 8:40 PM

ive had the same job at lifetime fitness for over two years, sometimes i hate it but its not too bad at other times. cleaning and washing towels. if you don't know what it is its a fancy gym where old white dudes pay like 100 a month to go to.

|

refs- Tommyboy,mandingo215, lobo173, prophet,iridebmxeveryday,ctbmx86,1of1547,Warchol2,white knight,branBMX94,JakeSalbert

Subscribe to me on Youtube.
http://www.youtube.com/user/senika5634?feature=mhee

1/8/2014 9:05 PM

My first job was a summer only job working at a sewage treatment facility. 3.90 per hour. THAT was a shitty job, lol. Actually, it was fun. I didn't mess with poo most of the time, I just replaced mechanical pipe fittings and stuff like that. I also got to drive the huge poo flinging truck around a field once, which was awesome cause I was only 15.

So my list goes:
1) Sewage treatment plant helper.
2)Water dept worker (the following summer, when I was 16)
3)New and sometimes used car detailer.
4)Laborer, then promoted to Blast furnace operator for almost double what I started at! (6.00 to 11:00 is a big jump in pay for a 19yo!)
5)Worked at a lumber mill just doing whatever, then one day a guy said "You're a big fucker! Why don't you try working the green chain?" So I followed him and was fairly decent at it, in spite of the guy running the saw trying to bury me, to break me in right, haha.
6) Aviation Structural Mechanic (Hydraulics) or AMH in the US Navy. I worked on the SH60B anti submarine helicopters.
7) Accessories shop technician, troubleshooting, overhauling, painting, and rebuilding landing heat and flight control components for several different manufacturers.
8) Aircraft maintenance technician, doing periodic inspections on military trainer aircraft.
9) Machinist / assembly mechanic at a large aircraft manufacturer, fabricating parts and building up or installing components on some really fast single seat aircraft.
Yup, that's about it.

|

Refs: Tito24, RiverSideRider, Stussy, Nettyspaghetti, Daniel24, Freddydapice, BrokenBMX, SuperstarDK, HardBMX_Tim. There's more, but I'm too lazy to look them up, haha.

1/9/2014 1:48 PM

First job was a janitor at a Tool&Die shop. LOVED that job. I could just plug in my headphones and clean machines and shitters. My next job was minimum wage as a taco bell crew member, which wasn't bad, but when I became a manager, my responsibilities got way bigger with only an extra $2/hour pay raise. Was not worth it. THAT was the shittiest job I've ever had. Good looking on a resume however.

|

1/9/2014 10:21 PM

i still have my first job. $150 a week and just stocking, cleaning, taking out trash, bagging ice and shit like that at a gas station. I can work every night or i can work 2 nights and still make $150 a week which is sick most of the time

|

vital's redneck

12/27/2015 8:54 AM
Edited Date/Time: 12/27/2015 8:58 AM

MAN i know this thread is ancient, but I gotta post this job i had, weirdest thing ever.

long LONG post, i'll try not to make it a habit, but this job must be told!

i worked at a dry ice factory in new york, it was basically a small warehouse with huge machines in it.

description of interior:

hooks n chains hanging from the ceiling like a hellraiser movie
massive puck making machine that ran the length of the warehouse with multiple massive pistons that would rhythmatically "psssshhht....click whiiiiiirrrrrrrr psssssht"
two large workstations with bandsaws and square benches surrounding
since it's dry ice, you barely saw the floor. it was in a perpetual fog. the whole thing looked like the set of a horror movie.

so you'd have the massive puck making machine doing all that, bandsaws going and hitting ice, sounded like an industrial album.

day 1: six dead rats, SIX, found in a cooler of dry ice at the end of one of the benches. rat poop all over. this tall kid reaches in, grabs one by the tail, flings it across the warehouse yelling "WOOOO!!!!!" we find later that someone had left a bag of hershey kisses at the end of the bench, so when the rats ran across to get it they fell in the bucket. horrible way to go, dry ice burns like fire.

speaking of, that's the fun part. you're working with ice, but it's like 1100 degrees in the warehouse. if you touch the ice to cool off it burns you. gloves and other protective clothing. except this one guy who had a square hole in his face. it never healed in all the time i worked there. he'd pick it open and have a fresh bloody hole once a week or so. walked like frankenstein. he could pick up handfuls of the ice.

so anyways you'd be standing in front of the bandsaw as someone cut bricks of ice out, about 55-75 lbs each. the rat flinger (cool guy btw) said it was legit cause you didn't need a gym membership; you were lifting all day. you'd wrap the bricks in paper, load onto a cart.

the magic starts around 4am btw. get up at 3am to make it to this nightmare.

sometimes the bandsaws would break, and you'd hear someone shout (usually the guy at the saw), and you'd have to duck. i didn't the first time, got lucky, they warned me right after. next time i ducked behind the bench, i looked up, and watched as this massive bandsaw flew over where i was standing, wobbling and waving like some bizarre art.

speaking of art, the rat flinger was an artist, and had painted a massive demon outside of the warehouse on the wall with its hands out like it was pushing the crates on the dock. the bosses weren't amused since they said it was a family environment (rofl what?!), and made him clean it. it wouldn't come out fully, so now it was a ghostly vision on the wall. awesome!

oh and the puck machine...it had a 70 degree angle slide you'd put water on to slick, and pucks would come out you. fast. you had to physically grab them and put them on a conveyor in slots. if you weren't quick, they'd crush your fingers between them. the fun part was you had to use flexible gloves that offered little protection, so your fingers would freeze together eventually as condensation and sweat froze.

sometimes the pucks would ramp off and come at your face. i ducked one i swear i moved like neo from the matrix to get out of the way, God grabbed me and moved me like a puppet. that junk flew out the door, cleared the dock, and landed partway in the parking lot. would have come out looking like a hockey player.

this guy who worked there, albanian, almost lost his hand in the machine. the wrap got tangled, and he stuck his hand in while it was moving to try and free it. machine slowly started crushing it as the heated cutting blade came down. i've never heard a man scream like that before. his cousin saved him with the emergency stop. dude his hand was swollen the size of his head, but he refused to go to the doctor. they told me later a shark chased him on his vacation, and said he had bad luck >__> manager got mad at me for shitting so much. it's like, kiss my ass, jan. his damn name was jan. no wonder he was a dick.

all this, and more!

11.00 an hour.

edit: also, like i said you couldn't see the floor, but you could feel the rats sometimes running over your feet. first time you'd freak out for a moment, then you got used to them. so just know that you'd look down, see just fog, no feet, and know that somewhere under the blanket were rats running about.

|

I can't upload a photo for my sig. it's that guy puking really hard, except it's coming out of his ears and eyes, too. just imagine that instead of this text. oh look, there he is now!

12/27/2015 11:12 AM
Edited Date/Time: 1/4/2016 11:25 AM

I worked as a dishwasher at a restaurant starting at age 15.
I was underpaid which was crap, but using the money from that job I saved up over $1000 for my first good BMX bike.

|

12/27/2015 6:57 PM

I have been doing odd jobs for forever. Since i was 8-10 or something. I was always watching cats and walking dogs and cutting grass.

I was my own boss for that. I always made money and paid for a good amount of stuff i needed, phones, their bills, clothing, and most definitely my bike.

I had a 10 lawn business i was basically given by some moving neighbors who knew i could handle it. I was 15 then. It was neat. Lots of cash and hard work but it was good once it got on a schedule. Have that still actually, although the grass doesn't grow in the winter haha. I cut back since most of the people had moved or something. So now there is only about 5. Which in the summer gives me some nice cash flow as well as my many other jobs.

Okay, so it's SUPER hard to get hired before you're 18 around here, you can but it's rough if you do. I got my first "real" taxed job when i graduated high school in that summer. (big mistake) I signed up for a dish washing job at $7.25 an hour. (minimum wage) I did since i thought i wouldn't have to talk to anyone and i could do my shit and go home. Not get bitched at basically. I told him this in my interview. He said that'd be fine. All i'd have to do is do my dishes like I'm supposed to and mop up at the end of the night. Easy. And he claimed to work with my school schedule. He seemed very nice and professional.

It was a straight out lie. Not only was i expected to do my job. I was expected to do ALL the cleaning the others didn't wanna do. It was SO much work. I scrubbed under the friers twice a week, and i had to flip it. And the hot stairway everyday pretty much. I was also being yelled at and shit all the fucking time. I have a problem with people not paying me properly and mistreating me as a worker. I don't have a problem with working hard to do a good job. But it never ended and i was cleaning stuff all the time and it was bad. They'd take an hour out for every 5 hours i had worked. Which was exactly as long as my shift was during the school week.. And it was ass. I did NOT get a break and they kept doing it. Or they'd "forget to put my hours through" every two weeks so i'd get paid late.

And I could've sued them a hundred times. Biggest thing i should've got them for was the sanitzer fucking macing me. The hose was broken or something and i went to fill the bottle up and it fucking shoots me in the face and that shit BURNS. Nobody warned me when they damn well knew it was broken. And the supervisor who hated me wanted me to fill it up. of course. I was also just told to "GO ON BREAK" when that happened. It killed my contacts and i had a bad headache for two weeks. They made me fill out a thing describing the incident. The next day all they said was "you could have been fired for that." Which is something i could've sued for. I didn't.

I worked there about a year and a half and it affected my health. I had blood pressure issues and shit from it. And the last month i was gonna quit, like put in my two weeks. But i kept having to talk to the manager due to the bitch supervisor mistreating me as a worker. I had gotten to the point i could NOT be in the dish room EVERY day. It is too much on me with all my other jobs and school (i was having a 43 hour week with all my jobs not counting school) It was HARD. And the dish room fucks with your head. Being isolated and bitched at and shit is bad for the brain. I hated it with a passion. I got to liking working "the line" which is serving the food to college students. I'd just hit on girls and give the pretty ones better food. And my bros i would give the good amount. I liked talking to them since i didn't have a social life at all at this point. And it was a pitiful paycheck for working this job. And i got the manager to let me work it for at least a day a week... but that day is when Tina (the fucking cunt) worked. So it did not work out.. (and the dish room is a four person job done by one or two people.. which is HARD. Plus you have a big ass cleaning list and people making you get stuff for you when you're very very busy. Tina would throw me in the back every time and sit with her gay fucking piece of shit redneck kids and eat for an hour and a half while we all worked. Which is shit. After i kept having to talk to the manager (he did nothing the first FIVE TIMES and MULTIPLE PEOPLE saying things about it) And the sixth time i expressed i was going to file a grievance against her if she kept on treating me badly. (she would talk mad shit on me to other workers when i wasn't there and i found out, along with her calling me a "lazy fucker" to my face and she fucking dropped the N word when she talked about my buddy Mike.) I fucking hated that place with a passion. And it was my day to work the line and i was ready to do it and she tells me "get the fuck back in the dish room" i said "what? why?" and she said "willie is coming out here" this decrepit old lady who is NOT allowed on line for some reason. She was supposed to stay in the back. I said " today is my day to work line, i'm working line" she says "get the fuck back there" I said "I'm done, fuck this shit." i went down and talked to a manager, he was no help. And she comes down writing me up for "using profanity and walking out" and couldn't spell my last name. Hardt. She said "H-A-U???" and i just said "go fuck yourself" and left. It was the best thing I ever did.

I haven't had any blood pressure problems. AND i make MORE money. My other job is an Event Specialist at Sam's Club. I give out free samples and am supposed to sell stuff. It's rad. Plus its GOOD money. And Now during the school year i build sets and stuff. For the plays i'm in. Which i now had much more time for. Lovely stuff. And I got back my social life. So making more money and getting to date girls and having my health in my grasp again was rad.

Don't do shitty jobs for too long and DO NOT allow yourself to be walked on. It's NEVER worth it. Stand up for yourself. And file a grievance when mistreatment occurs, because otherwise it will continue and hurt others too.

And before someone decides to come in and say "you're a whiny bitch blah blah radda radda" you have not worked this job. I have worked a lot of stuff, and never been treated like i was there..

|

References: OneGuyIlluminatiEye, robinson79, Brian Griffin, The Horror Contact, StoreBoughtChild, C_Johnsonbmx, dkTechEthan, etc.

12/28/2015 2:51 PM

I remember the present I received on my 15th birthday from my pops was...he drove me to a grocery store called Kroger and told me, "Now your old enough to get a job son."

I applied at Kroger for the positions of Cashier or Grocery Bagger (the jobs I saw other teens working when I walked into the store). Kroger hired me, but they told me they didn't need another cashier or bagger, and instead made me the produce guy. I was very shocked and thinking like, isn't that job like an old dude's job? Plus I knew nothing about fruits or vegetables.

They scheduled my 1st day on the job the next week. I was a nervous wreck; I had never worked in my life other than simple chores at home. When I arrived on the 1st day I became hysterical, I had no one to show me what to do, and no coworkers to socialize with (produce guy was solo job per shift over there). Anxiety attacks began and I panicked. I ended up hiding in the employee restroom and crying in one of the stalls while hyperventilating.

I was so scared I didn't know what to do, but I was saved by the Milk girl. She also worked solo, however the Dairy section she worked at was next to my produce area. She told me that she heard me crying while passing by the employee restroom and came to check on what was going on. I explained my emotional distraught to her and to my surprise, she said everything will be alright and convinced me to leave the restroom. I'm sure she thought I was pathetic (and who knows maybe she talked crap behind my back), but to my face she showed me sincerity and told me how to do my job. Basically all I had to do was restock sections of fruit/vegetables, spray them with the sprinkler, and record the produce inventory. It was a boring job after I got the hang of things.

Looking back on it now it feels like it was someone else and not me. I'm 32 years old and have my own family now. I know it was a dumb past situation that was not even actually bad and you guys are free to call me a pu$$y back then...hell even I think so too!

|

"STREET" all day, ere'day.

12/28/2015 4:48 PM

I've never had a job that was shitty in itself, but at this one job I had delivering furniture (minimum wage, but we usually got tips) was fucking awful because of one guy I worked with. He literally was the biggest piece of annoying shit I've ever met. Ended up quitting early because of him.

|

"Let it be heard: FOUR IS BACK MUH FUCKAZ"
Refs: Mobking, four, tomdon, Sickdude, xxOhioanxx onetrykid Krisner BMX
FBM Pizza Beer Roast Machine

12/28/2015 7:03 PM

Old thread, but the worst job was actually a boss I had that sucked. I was welding, loved the job and work, but the boss had insane expectations on only me due to have a degree in welding.

I currently work in a bank, and I love it. I have solid benefits, get 4 weeks paid vacations, PLUS 10 paid bank holidays, AND I can add a week of PTO by "buying it" (paying it via paycheck deductions).

And I have REAL WEEKENDS.

|

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura